2009. május 2., szombat

Gothica farsang

Ez az írás a HammerWorld magazin 2009/áprilisi számának Fanzine rovatában is megjelent.

Már előre kihagyhatatlan koncertnek ígérkezett, végigtekintve a fellépők névsorán, ezért is volt szerencsés hogy már előző napra felmentem Veszprémből Dalriadára és Nightquest-re, ami egy szintén jól sikerült turnézáró buli volt. (kiemelném, hogy mennyire jól tolták Nightquest-ék a jobbnál jobb Nightwish számokat, a Nightwish színvonalát simán elérve, és hát az énekeső is mérföldekkel csinosabb bármelyik eddigi NW-énekesnőnél:)) Gothicára már kettőre odaértünk, és itt is szeretnék köszönetet mondani a Gyöngyvér zenekarnak a jegyért, továbbá a zenekar is eleve nagyon szimpatikus közvetlenségük miatt, számomra ők voltak az est egyik fénypontja:) Első fellépő a Decadence volt, nem voltak rosszak, bár a Dream again vagy kimaradt, vagy én maradtam le róla, de azt szívesen hallottamvolna, de volt Holding out for a hero feldolgozás:) Utánuk jött a Dharma, élükön egy gyönyörű énekesnővel. Őket ismertem a legkevésbé,de meggyőzőek voltak, és az külön öröm volt számomra hogy a Lacuna Coil által is már feldolgozott Enjoy the silence-t is eljátszották:) Ezután következett számomra a csúcs, a Gyöngyvér, megújult színpadi képpel és ruhákkal. Voltak a jobbnál jobb számaik: Megálmodtalak, Égboltnak óceánt, Pillangó város, az új szám, az Árnyfátyol, sőt még a demos időkből A meggyötörtet is eljátszották! Az est folyamán sikerült még beszélni Mazival és Csabival is, nagyon jófejek voltak, köszönet nekik (is) a koncertért:)


Következett az 1. főbanda, a Sonic Syndicate. Jó kis zenét játszanak, bár néha eléggé átlag-metalcore, de nekem tetszik. Érdekes volt látni, ahogy megjelentek a kopasz, nagydarab hc-sek, és ahogy a gothok reagáltak a pogóra:D De nagyobb durvaság szerencsére nem volt, ahogy láttam. Majd jött a Deathstars,akik alatt elhatalmasodott az őrület, sikoltozott mindenki, inkább hátrébb is jöttünk:D De nagyon jó koncertet adtak, voltak a legjobb számaik, mindhárom albumukról egyaránt (Genocide, Blitzkrieg, Death dies hard...) Sokan utánuk el is mentek haza, de azok tették jól, akik megnézték a Nevergreen-t is, ugyanis nagyon hangulatos kis koncertet adtak, a Wonderful Life volt számomra a csúcspont:) Az Ideas-t nem figyeltem nagyon, de ők sem voltak rosszak. Az est egyetlen negatívuma a közönséh hozzáállása volt az October-hez, ami számomra érthetetlen. Oké hogy fél egy, és hogy utolsó banda, de azért illett volna legalább megnézni őket, ha már itt voltak. Én voltam zavarban, hogy rajtam kívl voltak kb négyen alattuk, és az nagyon felháborít, amit egyes bunkó emberek megengednek maguknak egy koncert alatt: az hogy bekiabálnak az együttesnek, hogy nem ilyen zenét kéne játszaniuk, hanem "goth-ot", szerintem a pofátlanság netovábbja. Az ilyen ember valószínüleg nem ismeri sem az Árnyak nevű zenekart, sem a tiszteletadás alapszabályait. Ettől eltekintve nagyon jó koncertet adtak, Robi nagyon közvetlen volt, csak sajnos az incidens után már annyira nem próbált kommunikálni a közönséggel. Én élveztem mindenesetre, és a koncert folyamán be is szereztem az Árnyaktól a Menedék című albumot:) Összességében egy felejthetetlen este volt, köszönet érte a szervezőknek, a fellépőknek (külön Gyöngyvérnek és Octobernek), valamint mindenkinek, aki ott volt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése